Beskrivelse
Disse dysene gir 2200cc (1 cubic centimeter = 1ml) i minuttet ved 43,5PSI (3 BAR) og er helt kompatible med alle typer drivstoff, også etanol. De nye Bosch dysene representerer neste generasjon av høyflytinjektor-teknologi med rask responstid, utmerket flytmønster på skalaen og et kompakt design. Pris og prestasjonsevnen som disse dysene representerer for ettermarkedet er enestående på dagens marked.
Dysene fungerer også ved høyt drivstofftrykk og gir ikke de tradisjonelle problemene vi har sett tidligere med dårlig sprederbilde slik som mange andre høyflytsdyser. Dette gjør at disse dysene egner seg godt for turbo- og kompressormatede motorer som har et middels-til-høyt trykk på drivstoffsystemet.
Spesifikasjoner:
- Motstand: 8,5 Ohm
- Dead time: 0,45ms ved 14 Volt
- Sprederbilde: Konisk (30 grader)
- Sprutvinkel: Rett (0 grader)
- Statisk flythastighet: @ 43,5 PSI (3 bar) 2200CC / min = 210 lb /h
- Statisk flythastighet: @ 58,0 PSI (4 bar) 2550CC / min = 240 lb /h
- Statisk flythastighet: @ 78,5 PSI (5 bar) 2865CC / min = 273 lb /h
- Statisk flythastighet: @ 88,0 PSI (6 bar) 3155CC / min = 300 lb /h
- Statisk flythastighet: @ 101,5 PSI (7 bar) 3350CC / min = 320 lb /h
Tilkobling: Denso / Sumitomo
Sprederkropp: EV 14K (Compact)
Sprederlengde: 33,6mm (O-Ring – O-Ring)
Spreder kroppsdiameter: 16mm
O-Ring: 14,5mm Viton
Godkjente drivstoff: Gas, Bensin, Alkohol, Metanol, E85, CNG
OBS! Må ikke brukes med VP C16, Q16 eller annet drivstoff med MBTE.
Viktig! Ved demontering må de forvares vekk fra syre.
For å få kroppen EV 14L Long (60,65 O-Ring – O-Ring) så må denne adapteren brukes: SPD02SA00116
Flytmatching:
Dysene leveres med fabrikks-toleranser. Det betyr at man enten må kjøre dem umatchet med disse tolerenasene, matche dysene selv eller kompensere for at dysene har små differanser i flyt ved mapping. Differansen på toleransene varierer fra fabrikk.



